Els protagonistes de Màrqueting i Direcció Comercial
Sigues un expert del màrqueting i la direcció comercial
El professor Josep Lluís del Olmo Arriaga és doctor en Comercialització i investigació de mercats per la Universitat Abat Oliba (UAO) i llicenciat en Publicitat i relacions públiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Actualment imparteix Pla de màrqueting, una assignatura obligatòria de 3r curs del grau en Màrqueting i direcció comercial a la UAO de Barcelona. Quines competències o habilitats han de potenciar els alumnes d'aquesta titulació per sortir-ne ben preparats? | PLA D'ESTUDIS Algunes de les assignatures bàsiques i obligatòries del grau en Màrqueting i direcció comercial són:
|
Han de ser capaços de liderar equips de treball en l'àmbit del màrqueting i en el comercial, i negociar i gestionar l'assumpció d'acords en aquest entorn.
A més, l'alumnat ha de tenir una visió global dels mercats; per això, és imprescindible saber idiomes (especialment l'anglès), així com conèixer els mercats nacional i internacional. Tot plegat implica ampliar els estudis a l'estranger, fer estades internacionals, etc.
Consell a un futur estudiant...
El futur estudiant ha de tenir vocació per ser un directiu en les àrees de màrqueting o direcció comercial que assumeixi l'exercici de la seva professió amb la responsabilitat i la diligència pròpies de qui és conscient del compromís que comporta aquesta tasca transcendental per al bé comú. Algunes de les característiques que ha de presentar un graduat en Màrqueting i direcció comercial són: iniciativa i dots de lideratge; caràcter emprenedor; interès pel màrqueting i la direcció comercial de l'empresa; capacitat de direcció, gestió i anàlisi de diverses situacions; capacitat d'abstracció; coneixement de llengües estrangeres, i coneixement dels sistemes d'informació necessaris per a una bona gestió empresarial.
Finalment, l'alumne ha de saber que accedirà a una de les activitats professionals que actualment té més demanda en el mercat laboral, a causa d'un context en què l'oferta de les empreses o organitzacions en general supera clarament la demanda de béns i serveis. Per assolir els objectius i graduar-se en aquesta apassionant disciplina es requereix, sobretot, esforç i il•lusió.
Daniel José Torres Hernández és de Madrid i té 24 anys. Actualment estudia 3r del grau en Màrqueting i direcció comercial a la Universidad Europea de Madrid.
Què és el que més et sorprèn de la titulació?
La gran adaptació que s'ha fet de l'ensenyament al món professional, ja que ens formen contínuament en competències interpersonals tant o més importants que els mateixos coneixements de la carrera.
Què és el que et costa més de la carrera?
Francament, res. Els horaris són molt flexibles i amens. El sistema en general et dóna moltes facilitats i és molt suportable. Si tens interès per la carrera i t'hi impliques, els límits els poses tu.
Assignatures més complicades...
Microeconomia, Econometria... En general, les que tenen molta base matemàtica.
Consell a un futur estudiant...
No hi ha res més important que gaudir del dia a dia fent una cosa en la qual creus perquè ho has triat, sigui estudiant o treballant; així doncs, si és el que vol, endavant!