Cursos Relacionats

El professor de Turisme

Titulació de Turisme

El professor de Turisme
"En aquest moment el turisme és una de les activitats econòmiques més importants i la primera i de més ràpid creixement en termes de creació d'ocupació."
Raúl Revuelta Carbajo és Director del Grau de Turisme (Bachelor in Tourism Management) d'IE Universidad - Segòvia que s'impartirà el curs 2009-2010.

Quines diferències aprecia entre la diplomatura i el grau en Turisme?
El principal element de diferenciació del títol de Grau en Direcció d'Empreses Turístiques presentat per aquesta Universitat respecte de la Diplomatura té el seu origen en la conjunció de la pràctica acumulada per la Universitat en l'ensenyament d'aquesta matèria amb l'experiència en el món de l'empresa, que aporta l'Institut d'Empresa (IE) en el seu recorregut de més de 30 anys com a escola de negocis. D'aquesta manera, presentem un disseny de grau en Direcció d'Empreses Turístiques que, complint els requisits de formació bàsica de tipus generalista essencials per al desplegament professional i d'acord amb aquest nivell educatiu, incorpora també un conjunt de coneixements sobre els principis que regeixen el món de les organitzacions empresarials.

EL PROFE

Raúl Revuelta Carbajo és Doctor en Geografia i Història per la Universidad Complutense de Madrid.

Ha impartit les assignatures de Control de Qualitat (Quality Management) i Turisme Esportiu i d'Aventura (Sport and Adventure Tourism) de la Diplomatura en turisme.

Aspectes positius de l'adaptació a l'EEES, pel que fa a Turisme
En el moment actual, el nou projecte universitari del marc de Bolonya i de la direcció d'IE Universidad requeria la seva adaptació a les exigències de qualitat i excel•lència que des del sector turístic nacional i internacional s'estant sol•licitant, a través de la transformació de la diplomatura actual en un nou títol oficial de grau. Entenem que els estudis en Turisme es troben consolidats en el panorama universitari espanyol, però en el procés actual de reforma universitària i convergència europea, l'adaptació dels títols oficials representa una oportunitat. A partir d'aquí, hem detectat la necessitat de:


  • Actualitzar continguts (cap a una concepció holística, dinàmica i integradora de tots els subsectors del turisme).
  • Renovar mètodes d'aprenentatge (incloent estudi de casos, simulacions o jocs de rol i tallers d'exercitació teoricopràctica).
  • Millorar models d'avaluació (més complets en l'aspecte individual i col•lectiu).

En el cas del Bachelor in Tourism Management de la IE Universidad, la llengua vehicular serà l'anglès, però l'objectiu és que l'alumne, en el moment d'acabar els estudis, pugui treballar en 3 o 4 idiomes (a més a més de la seva llengua materna -el 80% dels nostres alumnes és de procedència internacional-, anglès, espanyol i un quart idioma entre diverses opcions: alemany, francès, àrab, xinès.


Descripció de la titulació de turisme

Dificultat. Un programa tan ambiciós com el proposat al Bachelor in Tourism Management, juntament a la dificultat afegida que suposa estudiar en una llengua que en molts casos és diferent de la materna, situa el nivell d'exigència i de dificultat molt per sobre dels nivells de l'antiga diplomatura, equiparant-se als casos d'Administració i Direcció d'Empreses, Econòmiques, etc.

Els treballs. Juntament amb el format tradicional de les classes magistrals, la metodologia docent es caracteritza per una enorme varietat d'eines d'aprenentatge, com casos pràctics, treball en equip, exposicions i seminaris, conferències, cursos monogràfics i visites tècniques, tutories individuals i en grup, etc.

Les pràctiques. L'objectiu de les pràctiques és donar als alumnes l'oportunitat de desenvolupar competències i habilitats de treball aplicant la teoria estudiada al llarg de la carrera en un context real. A través d'aquestes experiències, els alumnes podran reflexionar sobre la complexitat de les relacions professionals i les expectatives dels respectius beneficiaris i col•laboradors –clients, proveïdors, companys de feina, superiors, etc. També ajudarà l'alumne a identificar l'àrea dins el sector turístic en la qual li agradaria especialitzar-se.


Consell a un futur estudiant...

M'agradaria fer una sèrie de preguntes al futur alumne de turisme:


  • Fer les coses amb passió és el teu lema?
  • Estàs obert a noves experiències?
  • Et pots imaginar treballant en el que t'apassiona?
  • Et pots imaginar treballant en qualsevol lloc del món?

Si has contestat afirmativament, estudiar turisme és la millor opció. Pensa que en aquest moment el turisme és una de les activitats econòmiques més importants i la primera i de més ràpid creixement en termes de creació d'ocupació. Hi ha informes internacionals que descriuen el turisme com l'activitat empresarial amb un futur més prometedor.