Creus que aquests estudis t'han preparat adequadament per al món laboral? La carrera de Publicitat em va permetre conèixer la professió i em va donar una formació bàsica, però no puc afirmar que sortís preparada per entrar al món laboral. A més a més, vaig triar dedicar-me a la publicitat radiofònica i a la carrera només vaig fer una assignatura específica de ràdio. Però aquest és el cas de molta gent, ja que durant els 4 anys toques moltes disciplines (disseny gràfic, fotografia, tele, màrqueting, mitjans...), i és clar, no tens temps d'aprofundir-hi, per tant, quan acabes et queda molt per aprendre, bé sigui amb nova formació o bé incorporant-te al món laboral. Què creus que es valora més en un titulat en Publicitat i RP a l'hora de trobar feina? En el cas dels copys (redacció publicitària), que és el meu sector, es valoren les bones idees i la creativitat, un bon nivell de redacció i molt d'entusiasme i ganes de treballar. Consell a un futur estudiant... A un futur estudiant li diria que miri molta publicitat i de tot tipus: fulletons, web, premsa, ràdio... que no es fixi només en els espots de la tele, perquè molta gent només pensa en la tele (fins i tot a la carrera es treballa molt aquest mitjà, com a mínim a la meva època, potser ara que el panorama publicitari ha canviat, ja no tant) i només alguns acaben fent espots per televisió. Això si vol ser creatiu, però també ha de pensar que hi ha moltes altres sortides: comptes, planificació de mitjans, màrqueting...
I a un altre que estigui a punt d'acabar-la? A algú que estigui a punt d'acabar-la li diria que pensi cap a on vol enfocar-se dins d'aquest món, i un cop ho tingui clar, que es dirigeixi a les empreses en les quals li interessaria treballar. Que no enviï currículums indiscriminadament, sinó que faci un currículum específic per a l'empresa i el lloc de treball al qual vol optar i que tingui un “toc creatiu” perquè qui l'hagi de contractar es recordi d'ell, ja que se'n reben molts, de currículums! I després, que continuï formant-se!
| | | RADIOGRAFIA En què consisteix la teva feina? La meva feina consisteix a coordinar el departament de creativitat amb el comercial i el tècnic. El procés comença quan un comercial de la ràdio porta al departament de creativitat un brífing o informació sobre un client que es vol anunciar a la ràdio. En funció d'aquest brífing, elaborem un text que s'ajusti a la durada contractada i amb l'estil de l'emissora de ràdio on es vol anunciar. Segons el text, incloem efectes o la música que volem. Aleshores el text passa al lingüista de la ràdio i un cop corregit l'enviem al comercial perquè el faci arribar al client i l'hi doni l'aprovació. Un cop s'ha donat l'ok, el portem a l'estudi de gravació. Quan arriben els locutors de publicitat assisteixo a la gravació de les falques que ho requereixen per tal de dirigir-los en les entonacions que han de fer. Aquest procés es pot arribar a repetir 20 vegades al dia o més, ja que tenim un volum de feina important i cal fer un bon seguiment per tal que no quedi res pel camí. Eines o materials que utilitzes en la teva feina. L'ordinador per escriure els textos. Internet per buscar informació i inspiració. L'estudi de gravació per fer la producció de la falca. Condicions de treball. - Entorn laboral
Treballo amb molta gent al llarg del dia. Amb els comercials (uns 10 a Barcelona, més els de les delegacions), amb els 2 creatius del meu equip, els tècnics, els locutors i amb tràfic, que són els qui planifiquen les falques. Com que la gent és força jove, hi ha un bon ambient de treball i podem dir que ens ho passem molt bé. Fer ràdio comporta molta feina i dedicació, però també és un tipus de feina amena i distesa. - Horari
Treballo de dilluns a divendres de 9 a 18 h. - Salari
La meva remuneració econòmica anual bruta oscil•la entre els 24.000 i els 30.000€. |