Els estudis que esteu fent són el que us esperàveu? Sonia i Esther Castellón La veritat és que ens van sorprendre, no esperàvem que fossin tan densos. És un cicle que considerem molt intens; s'hi toquen moltes matèries i t'introdueixen en molts camps diferents que mai no haguessis imaginat que estiguessin tan interrelacionats amb l'Interiorisme. Quins aspectes considereu positius d'aquests estudis? Específicament, l'Interiorisme és molt complex, totes les seves assignatures són necessàries i, fins i tot, en trobaríem a faltar alguna més. I negatius? Es destina poc temps a l'assignatura d'informàtica que, com les noves tecnologies de comunicació, és vital en la fase de comunicació del projecte. Creieu que és un cicle difícil? Més que difícil, es tracta d'un cicle complex i dens, el que s'hi aprèn no són “veritats inamovibles”, ja que cada espai és diferent i requereix una solució concreta. I aquestes solucions estan condicionades pels gustos del client, per les Noves Tendències i, a més a més, pels constans avanços tecnològics que repercuteixen en la configuració dels espais. Quines assignatures us han resultat més complicades? Potser la més complicada és Projectes, perquè aglutina tota la resta d'assignatures. En Projectes apliquem els conceptes apresos en les altres assignatures. Quins plans de futur teniu? Per les característiques d'aquests estudis, que aprofundeixen en molts camps, tens tota una gamma de possibilitats de treball: des d'immobiliàries, constructores, estudis d'arquitectura, botigues especialitzades en mobiliari i disseny interior, fins com a escenògraf per a platós de televisió, paisatgisme, actuacions efímeres, organització d'esdeveniments… però la nostra il•lusió a llarg termini seria poder formar el nostre estudi d'Interiorisme. | | PLA D'ESTUDIS El CFGS en Projectes i direcció d'obres de decoració disposa de 14 mòduls professionals teòrics, 1 de pràctic i el projecte final: - Història de l'Arquitectura i del seu entorn ambiental
- Història de l'interiorisme
- Teoria de l'interiorisme
- Dibuix i color (I i II)
- Expressió volumètrica
- Dibuix tècnic
- Matemàtiques
- Disseny assistit per ordinador
- Audiovisuals
- Idioma estranger
- Mesuraments, pressupostos i planificació d'obres
- Projectes (I i II)
- Tecnologia i sistemes constructius (I i II)
- Formació i orientació laboral (FOL)
- Projecte final
- Formació en Centres de Treball (FCT)
|